Bereik jouw doelgroep op het juiste platform, met de juiste boodschap
Dagelijks zijn er miljoenen gebruikers actief op verschillende platformen waaronder TikTok, Instagram, LinkedIn, Pinterest, YouTube en Twitter. Je kunt er dus niet meer om heen: social media marketing moet onderdeel uitmaken van jouw online marketing strategie.
Met social media marketing zet jij verschillende platformen in om jouw doelgroep te bereiken op verschillende momenten in de klantreis. Hiermee kan je inspelen op bereik, overtuiging, actie en loyaliteit.
Om succesvol te zijn op social media heb je een sterke marketingstrategie nodig. THINK zorgt ervoor dat jouw doelgroep bereikt wordt op het juiste platform, met de juiste boodschap.
Potentiële klanten beginnen hun klantreis al ruim voordat ze je website bezoeken. Je aanwezigheid op sociale platformen is daarom van groot belang: hier kun je inspireren, informeren en aantonen dat jouw product-of dienstenaanbod onderscheidend is.
Help je merkidentiteit te versterken en zichtbaar te blijven bij jouw doelgroep. Creëer een herkenbaar imago door consistente en authentieke content.
Deel waardevolle content die jouw publiek inspireert en informeert. Denk aan tips, trends, successen of exclusieve inzichten binnen jouw branche.
Bereik potentiële klanten die al eerder interesse hebben getoond via gerichte advertenties. Zo blijf je top-of-mind en vergroot je de kans op conversie.
Bouw een band met je volgers op door interactie en betrokkenheid te tonen. Dit versterkt de klantrelatie en moedigt herhaalaankopen aan.
Strategische links in posts of advertenties leiden bezoekers naar jouw website. Dit vergroot niet alleen je bereik maar ook de kans op conversies.
Zet social media in als verkoopkanaal. Door promoties, productlanceringen of limited offers te delen, stimuleer je directe aankopen.
Wij zorgen ervoor dat jij jouw doelgroep bereikt op het juiste platform met de juiste boodschap!
Organische social media marketing is gratis in gebruik. Maar je kunt niet zomaar verwachten dat je een groot bereik gaat krijgen door zo maar wat posts online te zetten.
Hiervoor is een gestructureerde aanpak nodig. Consistentie en relevantie zijn hier sleutelbegrippen die ervoor zorgen dat jouw doelgroep betrokken is én zal blijven. Ook is hier een sterk staaltje overtuigingskracht voor nodig en een flinke portie authenticiteit.
THINK weet al deze kernelementen zo te balanceren dat jouw doelgroep geïnspireerd en overtuigd wordt en je organische bereik een boost krijgt. Hoe wij dit doen? Met een goed doelgroeponderzoek en een sterke social media strategie!
Om je bereik aanzienlijk te vergroten en een nieuwe doelgroep te bereiken is de inzet van betaalde advertenties van grote waarde. Wij kunnen zeer specifieke doelgroepen targeten met een gerichte boodschap.
Ook het opnieuw bereiken van potentiële klanten die al bekend met je zijn is mogelijk, door middel van retargeting advertenties.
Voor adverteren geldt, net als bij je organische kanalen, het lukraak inzetten zonder achterliggend plan niet het gewenste resultaat op zal leveren. Daarom voeren wij altijd gericht onderzoek uit naar jouw doelgroep, stellen we samen met jou je doelstellingen vast en passen daar de advertentie- en contentstrategie op aan.
Wil jij aan de slag met een sterke social media strategie? En ben je er klaar voor om jouw doelgroep te inspireren, informeren en overtuigen op deze platformen?
Neem dan contact op met THINK om te bespreken hoe we jou kunnen helpen aan die sky high performance!
Een traditionele salespitch werkt niet bij Gen Z. Je marketingstrategie moet gebouwd zijn op authenticiteit, snelle en visuele communicatie, en maatschappelijke relevantie. Verplaats je in hun leefwereld: ze scrollen razendsnel en bepalen binnen enkele seconden of je merk relevant is.
Gebruik platforms als TikTok en Instagram, werk met micro-influencers die echt bij je merk passen, en vermijd generieke content. Denk ook aan interactie: polls, challenges en user-generated content versterken de band.
Wil je weten welke strategie wél werkt voor deze doelgroep? Lees dan de strategieën die we in onze blog uitlichten: Generatie Z met déze insteek zijn ze écht wel te bereiken.
Betaalde social media marketing biedt bedrijven de mogelijkheid om hun bereik aanzienlijk te vergroten en specifieke doelgroepen te targeten. Met betaalde advertenties kun je gerichte campagnes opzetten die inspelen op de interesses, demografie en het gedrag van je gewenste publiek. Dit resulteert in een hogere zichtbaarheid en een grotere kans op conversie. Bovendien kun je met retargeting advertenties eerdere bezoekers van je website opnieuw benaderen, waardoor je top-of-mind blijft en de kans op herhaalaankopen vergroot.
Een strategische inzet van betaalde social media kanalen kan dus leiden tot een hogere ROI en een versterkte merkpositie in de markt.
Wil je meer leren over betaalde social media marketing? Lees dan onze over social media advertising.
De term “gepseudonimiseerd” is een term die wordt gebruikt in de context van gegevensbescherming en privacy. Dit is een proces waarbij persoonlijke gegevens zodanig worden bewerkt dat dit niet meer naar een specifiek persoon te herleiden is. Er wordt een pseudoniem (een vervangende waarde) aan gekoppeld, zoals een nummer of een code, om de identiteit van de persoon te beschermen.
SEO en SEA hebben hetzelfde doel; online vindbaarheid verbeteren, maar werken compleet anders:
SEO (Search Engine Optimization): Langetermijnstrategie waarbij je je website optimaliseert voor organische zoekresultaten via content, techniek en linkbuilding.
SEA (Search Engine Advertising): Betaalde advertenties via platforms zoals Google Ads, waarmee je direct bovenaan in de zoekresultaten verschijnt.
SEO kost tijd, maar levert duurzame resultaten op. SEA levert directe zichtbaarheid, maar je betaalt per klik. De slimste aanpak? Een combinatie van beide voor zowel korte als lange termijn succes.
Benieuwd hoe SEO en SEA samenhangen? Lees onze blog: Hoger in Google, kies je voor SEO of SEA?
THINK adviseert Cookiebot als CMP omdat het goed samenwerkt met de ontwikkelingen rondom Google Consent Mode V2.