ADVERTEREN OP LINKEDIN

Bij adverteren op social media grijpen veel bedrijven automatisch naar Facebook of Instagram. Hartstikke interessant natuurlijk, ware het niet dat er nog een platform is dat zeer interessant is: LinkedIn! Zeker voor de B2B sector is LinkedIn adverteren enorm effectief. Je treft hier een volwassen, zakelijke doelgroep aan die ook nog eens heel gericht te benaderen is. Op LinkedIn bewerk je zo een kwalitatieve doelgroep met een hogere kans op waardevolle interacties en leads.

DÉ VOORDELEN VAN LINKEDIN

LinkedIn is het grootste platform voor zakelijke interacties. Wil je cijfers horen? Nou, er zijn in Nederland alleen al acht miljoen mensen met een LinkedIn account. Niet allemaal zijn ze dagelijks actief, maar we spreken hier over enorm waardevolle potentiële klanten met een goed netwerk. 

Waar Facebook voordelen rondom bereik heeft, en Instagram ideaal is voor een jongere doelgroep, floreert LinkedIn op het gebied van zakelijke connecties. LinkedIn biedt een uitstekend netwerk waar je gemakkelijk inspirerende content aan voorschotelt, zakelijke producten verkoopt of (B2B) diensten aanbiedt. Daarbij biedt het kanaal advertentiemogelijkheden voor elke fase van de klantreis. THINK helpt je om hier de juiste content in te zetten op het juiste moment, zodat je een maximaal rendement uit je advertentie-inzet haalt. 

DOELGERICHT ADVERTEREN

LinkedIn profielen van gebruikers zijn enorm waardevol! Waarom denk je? LinkedIn is een platform waar het belangrijk is om je huidige status goed bij te houden. Deze informatie is ten slotte ook van belang voor hun netwerk en carrièreperspectieven. Met de informatie die ze regelmatig updaten kun je zeer specifiek adverteren. Daarmee zorg jij dat jouw boodschap exact bij de doelgroep terecht komt die je voor ogen hebt. 

VERSCHILLENDE ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN

Adverteren op LinkedIn biedt meer dan genoeg mogelijkheden met betrekking tot het soort content dat je in wil zetten. Er is ruimte voor tekstadvertenties, visuele content, InMail, Conversational Advertenties, display advertenties en dynamische advertenties. Voor elke fase in de klantreis kunnen zo bijpassende campagne-uitingen ingezet worden.

MEER DAN ALLEEN ADVERTEREN: DE WERKWIJZE VAN THINK

Hoe interessant het ook kan zijn om te adverteren op LinkedIn, het werkt pas echt wanneer hier een duidelijke strategie achter zit. Voor effectieve social media campagnes kijken we dan ook verder dan enkel de inzet van advertenties. Voorafgaand aan het adverteren bespreken we samen met jou je doelstellingen en brengen we je doelgroep in kaart. Hun klantreis leggen we vast aan de hand van het SEE, THINK, DO, CARE model, waarbij voor iedere fase een bijpassende mediamix gekozen wordt. Alleen zo realiseer je een maximaal rendement met je advertenties en marketinguitingen.

Benieuwd naar de mogelijkheden en hoe wij jou kunnen helpen aan een sky high performance? Neem contact met ons op via het contactformulier of bel ons voor een ouderwets gesprek!