Zoekmachine adverteren:
SEA specialist nodig?

Wil je gevonden worden, preciés op het moment dat jouw doelgroep naar jou op zoek is? Dan ontkom je er niet aan om te adverteren in de zoekmachines. De kans is groot dat je zonder advertenties namelijk niet eens direct zichtbaar bent in de browser van je potentiële klant! Tegenwoordig beslaan advertenties namelijk een groot deel van de zoekresultatenpagina. En daar maken veel aanbieders gretig gebruik van. Wil je dus een streepje voor hebben op je concurrentie, of deze op zijn minst bijbenen? Dan wil je in dit advertentieaanbod zichtbaar zijn.

Met een goede advertentiestrategie en overtuigend materiaal claim je een sterke positie tussen je concurrenten, bovenaan de zoekresultaten van Google, Bing e.a. THINK weet als geen ander wat een advertentie sterk maakt, en helpt je met een solide SEA strategie naar optimale vindbaarheid voor je bedrijf en dienstverlening.

Waarom zou je adverteren in Google & Bing?

Search Engine Advertising (SEA) draait dus om het adverteren in de betaalde zoekresultaten van zoekmachines als Google en Bing. Waarom kies je voor het adverteren op dergelijke platformen?

  • Je bereikt je doelgroep exact op het moment waarop ze actief zoeken naar jouw producten en diensten.

  • Met advertenties ben je direct zichtbaar, hoog op de pagina met zoekresultaten.

  • Zonder advertenties zul je hoogstens rechtstreeks onder de advertenties vertoond kunnen worden; mits je ook nog een ijzersterke SEO strategie gehanteerd hebt.

  • De kans is groot dat je concurrenten ook al advertenties inzetten ;-)

Vergroot je online zichtbaarheid en ben aanwezig op exact het juiste moment in de klantreis

Essentieel voor een goede concurrentiepositie

Jouw concurrenten zijn ongetwijfeld al aanwezig in de betaalde zoekresultaten van Google en Bing; daar moet jij ook tussen staan! Door advertentieruimte te claimen met effectieve advertenties zorg je voor een sterke zichtbaarheid van jouw bedrijf en dienstverlening en vergroot je de kans dat gebruikers doorklikken naar jouw website, en niet die van je concurrent.

Je SEA doelstellingen aantikken én overtreffen met THINK

Iedereen kan advertenties aanmaken en inrichten in Google en Bing. Maar effectieve advertenties inrichten waarmee je ook daadwerkelijk resultaat behaalt? Dat is een ander verhaal. SEA is een aparte tak van sport, en met THINK stel je de beste slagman op om homeruns mee te slaan. Als SEA specialist zorgen we ervoor dat je je adverteerdoelstellingen aantikt én blijft overtreffen.

Slimme strategie voor iedere fase van de klantreis

Lukraak adverteren zonder achterliggende gedachte levert vaak (te) weinig op. Bij THINK werken we dan ook altijd vanuit een overkoepelende strategie. We starten elk SEA traject met een intakegesprek waarbij we je doelstellingen bepalen en je doelgroep in kaart brengen. Dit vertalen we naar een campagnestrategie gebaseerd op het SEE, THINK, DO, CARE model, met advertenties die aansluiten op de behoefte van je doelgroep én precies inhaken op het juiste moment in de klantreis die zij doorlopen.

Een overkoepelende online marketing strategie is essentieel voor iedere succesvolle SEA aanpak

Gaan voor maximaal rendement, iedere maand weer

Goed ingerichte advertentiecampagnes zijn al het halve werk, maar we nemen zeker geen genoegen met de helft. Nu wordt het pas echt interessant, want je campagnes leveren vanaf dag 1 zeer waardevolle data op. Op basis van deze inzichten optimaliseren we continu je campagnes. Zo halen we steeds weer het onderste uit de kan, met een maximaal rendement op je advertentie-inzet.

Daarbij delen we maandelijks de voortgang met je in een uitgebreide rapportage, zodat je volledig op de hoogte blijft van de prestaties van je campagnes, inclusief adviezen rondom kansen om deze nog beter te laten presteren.

SEA specialist inschakelen

Wil je het inrichten en beheren van je zoekmachine advertenties uitbesteden aan een SEA specialist? Alle medewerkers bij THINK zijn Google Ads Qualified Individuals, een officiële certificering vanuit Google zelf. Wij kennen alle benodigdheden, vereisten en eigenaardigheidjes van Google Ads en Bing Ads door en door en kunnen je daar dan ook volledig in ondersteunen.

MET SEA AAN DE SLAG?

Benieuwd naar de mogelijkheden van zoekmachine adverteren voor jouw bedrijf? Of wil je bestaande campagnes beter laten presteren? THINK gaat graag met je in gesprek om jouw SEA uitdaging aan te pakken. Neem nu vrijblijvend contact met ons op voor aanvullende informatie.

Neem contact op met een SEA specialist

Veelgestelde vragen

Ja, geen probleem! Om zichtbaar te zijn in Google zet je zoekmachine marketing in: [SEO](/zoekmachine-optimalisatie-seo) en [SEA (Search Engine Advertising)](/zoekmachine-adverteren-sea). Met SEA kun je adverteren boven de zoekresultaten van Google. Dit is vaak binnen een paar dagen te realiseren. Je betaalt alleen als mensen doorgeklikt hebben op jouw advertentie. Of dit interessant is, hangt af van de kosten per klik en de prijs die jij zou willen betalen voor een verkoop of een nieuwe klant. Bel ons gerust eens op om te bespreken of dit interessant is voor jouw business!

Met SEO optimaliseer je een website om goed zichtbaar te zijn in de organische zoekresultaten. Hier heeft THINK veel ervaring in, en dat gaat ook zeker lukken. Alleen niet binnen een paar dagen.

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Door een website technisch, op het gebied van content en autoriteit te optimaliseren maak je websites beter vindbaar in zoekmachines als Google en Bing.

SEA staat voor zoekmachine adverteren

CRO staat voor conversie ratio optimaliseren

CTR is het percentage gebruikers dat doorklikt

Natuurlijk is dit afhankelijk van de benodigde inzet van online marketing. Belangrijke factoren die de kosten van online marketing bepalen zijn hoe sterk de beschikbare middelen zijn zoals website en online autoriteit. Maar ook de naamsbekendheid en concurrentie spelen een rol. Daarnaast hangt het ook af van wat je doelstelling is en hoeveel van het werk je zelf op kan pakken. Wij kijken graag samen met je naar deze zaken en kunnen dan een inschatting maken van de benodigde investering die nodig is om je online marketing doelstellingen te realiseren.

Waar je zelf vast over na kan denken; wat mag een verkoop, contactmoment of nieuwe klant kosten? En hoeveel wil ik die per maand hebben?

Om een vliegende start met online marketing te maken heeft THINK Start Smart ontwikkeld. Ook slim starten met online marketing?

Zeker! Goede content heeft invloed op je SEO score. Echter naast content zijn er nog veel meer factoren die je SEO score beïnvloeden. Onze SEO specialisten adviseren je hier graag bij.

Om er achter te komen welke online marketing specialist in Breda het beste bij je past kijk je naar je bedrijfsgrote en je doelstellingen.


Kijk eerst zelf eens in Google, welke online marketing specialisten ui Breda zijn zelf goed zichtbaar in Google? Kijk vervolgens op de blog van de specialist en vraag je af of de onderwerpen aansluiten bij wat de stijl en kwaliteit die jij zoekt! Kijk ook naar de teksten, zijn deze goed geschreven of staan ze (te) vol met zoekwoorden? Kijk goed naar de uitstraling en klanten, is dat wat bij jouw past?


Er zijn verschillende soorten onlne marketing specialisten in Breda. Freelance online marketeers (vaak hoog niveau van 1 marketing discipline), Kleine bureau's en grote bureau's. Bij online marketing bureau's kan je een onderscheid maken tussen verkoopgedreven en marketinggedreven. De verkoopgedreven bureau's werken vaak met pakketten en hebben veel accountmanagers in dienst die je bellen dat je niet goed vindbaar bent. Ze adverteren soms zelf wel in Google maar zijn in de organische (niet betaalde) zoekresultaten vaak niet vindbaar.


Marketinggedreven online marketing bureau's leveren meestal maatwerk, hebben een goed verhaal op de overons pagina, vertellen over hun visie in plaats van pakketten en in de teamsamenstelling zie je meer inhoudelijke medewerkers dan verkopers.


Bij THINK hebben we geen verkopers, alleen specialisten. Wij leveren maatwerk en hebben specialisten op het gebied van marketing strategie, SEO (zoekmachine optimalisatie, SEA (Google Ads), social media marketing, Analytics, en conversie optimalisatie.