Met een slimme SEO-aanpak 40% meer organisch verkeer voor de nieuwe website van Albyco

Met een slimme SEO-aanpak 40% meer organisch verkeer voor de nieuwe website van Albyco

THINK is al lange tijd vaste partner van Albyco op het gebied van zoekmachineoptimalisatie (SEO) en campagnebeheer. De samenwerking verloopt goed, maar op den duur merkten we dat niet langer de optimale resultaten behaald konden worden. De grootste ‘boosdoener’: een verouderde website die op technisch vlak voor veel beperkingen zorgt.

Veel mooie kansen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie bleven daardoor onbenut. Met de huidige site zaten we duidelijk tegen een plafond aan. Zonde, aangezien er juist nog veel mooie kansen lagen op het gebied van optimalisatie. Het werd dan ook snel duidelijk dat de overgang naar een nieuwe, modernere website, in combinatie met de nieuwe SEO kansen, echt het verschil kon gaan maken.

Albyco biedt een breed productaanbod aan, gericht op professionele documentafwerking. Het klantenbestand van Albyco bestaat uit onder andere drukkerijen, printshops en copyshops, overheidsinstanties en bedrijven in de sign & reclame industrie.

In deze case lees je hoe THINK Albyco begeleid heeft tijdens de overgang naar een nieuwe website. We laten zien hoe de combinatie van de nieuwe website en verdere zoekmachineoptimalisatie geleid heeft tot uitstekende resultaten!

De uitdaging

Een overgang naar een nieuwe website is op het gebied van SEO altijd een spannende periode. Ingrijpende veranderingen aan een website kunnen ervoor zorgen dat bestaande zoekwoordposities wegzakken. Dat is vervolgens weer voelbaar in het aantal organische websitebezoeken en daaruit te realiseren conversies.

De eerste uitdaging van THINK was dan ook om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat de impact op de SEO minimaal zou zijn. Vervolgens was het na de overgang tijd om de zoekmachineoptimalisatie naar een hoger niveau te tillen, zodat ook daadwerkelijk geprofiteerd kon worden van de overstap naar een nieuwe website.

Hoe dan?

Voorafgaand aan de overgang verzorgde THINK de communicatie met de webbouwer, om ervoor te zorgen dat dit proces probleemloos zou verlopen. Hierbij werd nadrukkelijk aandacht besteed aan bestaande teksten en pagina’s die al geoptimaliseerd waren voor Google. Ook werd er meegedacht over de technische specificaties van de nieuwe website.

Na het faciliteren bij de overgang hielden we de prestaties en zoekwoordposities nauwlettend in de gaten. Daarbij is THINK direct gestart met zoekmachineoptimalisatie werkzaamheden.

De nieuwe website biedt mogelijkheden die op de voormalige site nog niet beschikbaar waren. Daarnaast vielen ook veel voormalige beperkingen weg. Zo werd het inrichten en optimaliseren van de pagina’s een creatiever proces. Mooie kansen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie konden nu eindelijk volledig benut worden, en de resultaten mogen er zijn!

De resultaten

Aanvankelijk zagen we dalingen in de zoekwoordposities en het organische verkeer, wat in de lijn der verwachting ligt bij een overgang naar een nieuwe website. Maar na verloop van tijd werd het resultaat van onze inspanningen steeds sterker zichtbaar. Zo noteren we in de laatste maanden erg mooie resultaten, wanneer we deze periode vergelijken met dezelfde periode in het jaar ervoor:

  • Het websiteverkeer vanuit de organische (= niet-betaalde) zoekresultaten is met 40% toegenomen;
  • Het bouncepercentage (het percentage bezoekers die de website direct weer verlaat zonder verdere interactie) is gemiddeld met maar liefst 30% afgenomen, en op den duur zelfs met 40%;
  • Albyco’s doelconversieratio is met bijna 25% toegenomen en het uitvalpercentage (het aantal bezoekers die tijdens het conversieproces afhaken) is juist met ruim 50% gedaald;
  • Het aantal zoekwoorden met top 10 posities in de zoekresultaten is met 25% toegenomen, het aantal zoekwoorden met een top 5 notering zelfs met 31,25% en het aantal nummer 1 posities is zelfs verdubbeld!

Kortom: Albyco wordt nu hoger in de organische zoekresultaten weergegeven voor belangrijke zoekwoorden en meer bezoekers weten Albyco via die weg te vinden. Tegelijkertijd is op de website het aantal afhakers aanzienlijk gedaald en bovendien converteren bezoekers vaker.

Zo heeft de combinatie van een nieuwe en modernere website, de juiste begeleiding bij de overgang en de opvolgende zoekmachineoptimalisatie werkzaamheden gezorgd voor zeer positieve ontwikkelingen voor Albyco!

Meer weten?

Heb je ook een website die wel een update of re-design kan gebruiken? Werk je met een verouderde site, maar durf je de overstap nog niet te maken met oog op je huidige zoekwoordposities en prestaties?

THINK heeft al diverse klanten begeleid in de overgang naar een nieuwe website, met aandacht voor zowel de technische als inhoudelijke SEO. Een nieuwe site is een nieuwe kans om op een hoger niveau zoekmachineoptimalisatie uit te voeren, maar daarvoor heb je wel een gedreven online marketing samenwerkingspartner nodig. Wij helpen graag om dit gehele traject in goede banen te leiden.

Neem nu contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw website te bespreken.

Ook interessant om te lezen