Contentmarketing & social media

Adverteren, koud bellen en enkel roepen dat jij de beste bent, werkt dat wel? Ervaring leert ons dat content die gericht antwoord geeft op vragen van je doelgroep of hen inspireert een beter effect heeft. Het maken en verspreiden van deze content noemen we contentmarketing.

Contentmarketing zorgt ervoor dat je doelgroep jouw bedrijf gaat zien als dé expert in je vakgebied. Het vergroot je (online) naamsbekendheid en je doelgroep krijgt positieve associaties met jouw bedrijf. Tijdens alle micro-momenten komt je doelgroep jouw bedrijf tegen. Zodra deze mensen klaar zijn om een product of dienst aan te schaffen weten ze jou daarom als eerst te vinden!

Vergroot je naamsbekendheid en realiseer meer verkopen

Bijna 70% van alle consumenten (en bedrijven) oriënteren zich op internet en social media als zij een product of dienst willen kopen. Met een contentstrategie vergroot je je online aanwezigheid en vindbaarheid. Een blog wordt eerder gelezen en is geloofwaardiger omdat de content inspirerend is en leuker is dan ‘normale’ (vaak meer commerciële) content op je website.

Voorbeelden van content:

  • Handige checklist
  • Instructievideo
  • DIY blog
  • Meer…

Beter vindbaar in Google

Door regelmatige nieuwe, unieke en inspirerende content te plaatsen op je website vergroot je ook je vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Daarom is contentmarketing ook een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie.

Verspreid je content via relevante social media kanalen

Afhankelijk van je doelstelling en doelgroep moet worden gezocht naar relevante social media kanalen om je nieuwe, inspirerende content op te delen. Een business-to-business doelgroep zal je beter kunnen bereiken via LinkedIn. En een jonge business-to-consumer doelgroep bereik je juist beter via Instagram.

Via social media kan zeer gericht worden getarget op exact jouw doelgroep. Met behulp van social media statistieken en webstatistiekenprogramma’s zoals Google Analytics kan precies worden gemeten wat het effect is van de inspanningen.

Samen aan de slag met contentmarketing?

Samen met Think Online wordt er een contentmarketingstrategie geschreven. Het maken van de content gaat in overleg. Je kunt Think Online de informatie geven om de content te maken of hier zelf mee aan de slag gaan. Daarnaast kunnen wij je ondersteunen met het uitzetten van de social media berichten en de campagnes instellen en beheren. Neem contact op met Think Online en we helpen je je doelstellingen te realiseren met behulp van contentmarketing!

Stuur ons je uitdaging via info@think-online.nl of bel 076 888 30 80.

Pinterest strategie

Pinterest contentstrategie opzetten: 7 tips

Heb je Pinterest al eens overwogen voor je bedrijf? Weet je niet…
Contentkalender

Een bruikbare contentkalender opstellen in 3 stappen

Het blijft voor veel organisaties een uitdaging: ervoor zorgen…
Lead magnets

6x lead magnets: van content naar gekwalificeerde leads

Je bent al een tijd lekker bezig met content en dat heeft resultaat.…
BCE20

4 tips voor content die klaar is voor de toekomst op Branded Content Event 2020

‘Make content great again’, dat was de slogan van het Branded…

Social Media Onderzoek 2020 (Newcom)

Het social media onderzoek van research en consultancy bureau…
LinkedIn Carrousel Ads

Adverteren op LinkedIn: wat moet je weten?

Wil je online een zakelijke doelgroep bereiken? In dat geval…