Contentmarketing & social media

Adverteren, koud bellen en enkel roepen dat jij de beste bent, werkt dat wel? Ervaring leert ons dat content die gericht antwoord geeft op vragen van je doelgroep of hen inspireert een beter effect heeft. Het maken en verspreiden van deze content noemen we contentmarketing.

Contentmarketing zorgt ervoor dat je doelgroep jouw bedrijf gaat zien als dé expert in je vakgebied. Het vergroot je (online) naamsbekendheid en je doelgroep krijgt positieve associaties met jouw bedrijf. Tijdens alle micro-momenten komt je doelgroep jouw bedrijf tegen. Zodra deze mensen klaar zijn om een product of dienst aan te schaffen weten ze jou daarom als eerst te vinden!

Vergroot je naamsbekendheid en realiseer meer verkopen

Bijna 70% van alle consumenten (en bedrijven) oriënteren zich op internet en social media als zij een product of dienst willen kopen. Met een contentstrategie vergroot je je online aanwezigheid en vindbaarheid. Een blog wordt eerder gelezen en is geloofwaardiger omdat de content inspirerend is en leuker is dan ‘normale’ (vaak meer commerciële) content op je website.

Voorbeelden van content:

  • Handige checklist
  • Instructievideo
  • DIY blog
  • Meer…

Beter vindbaar in Google

Door regelmatige nieuwe, unieke en inspirerende content te plaatsen op je website vergroot je ook je vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Daarom is contentmarketing ook een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie.

Verspreid je content via relevante social media kanalen

Afhankelijk van je doelstelling en doelgroep moet worden gezocht naar relevante social media kanalen om je nieuwe, inspirerende content op te delen. Een business-to-business doelgroep zal je beter kunnen bereiken via LinkedIn. En een jonge business-to-consumer doelgroep bereik je juist beter via Instagram.

Via social media kan zeer gericht worden getarget op exact jouw doelgroep. Met behulp van social media statistieken en webstatistiekenprogramma’s zoals Google Analytics kan precies worden gemeten wat het effect is van de inspanningen.

Samen aan de slag met contentmarketing?

Samen met Think Online wordt er een contentmarketingstrategie geschreven. Het maken van de content gaat in overleg. Je kunt Think Online de informatie geven om de content te maken of hier zelf mee aan de slag gaan. Daarnaast kunnen wij je ondersteunen met het uitzetten van de social media berichten en de campagnes instellen en beheren. Neem contact op met Think Online en we helpen je je doelstellingen te realiseren met behulp van contentmarketing!

Stuur ons je uitdaging via info@think-online.nl of bel 076 888 30 80.

NIMA MD

Marketing van de toekomst: User Experience en verantwoord ondernemen op NIMA Marketing Day

Terwijl sommige bedrijven nog steeds een website uit het jaar…
Instagram Stories

Instagram Stories: Bereik de juiste klanten en verhoog je sales!

Als je voor je bedrijf Instagram Stories op de juiste manier…
Content marketing customer journey

Contentmarketing tijdens de customer journey

Benieuwd hoe je contentmarketing kan inzetten tijdens verschillende…
Beïnvloedingstechnieken

“Koop alsjeblieft mijn product!” 3 x betere beïnvloedingstechnieken in online marketing

Hoe overtuig je potentiële klanten dat ze jouw product of dienst…
Hoe werkt instagram

Hoe werkt Instagram en wat kun je er zakelijk mee?

Instagram heeft in Nederland meer dan 4 miljoen gebruikers. Daarvan…

See, Think, Do, Care model (II) en online kanalen

Eerder vertelden we je dat het See, Think, Do, Care-model erg…