Meer zichtbaarheid, meer impact.
Bereik je doelgroep op de juiste plek,
op het juiste moment.
Met display adverteren vertoon je advertentiebanners op externe websites, die potentiële klanten naar jouw website leiden. Display banners zorgen voor een sterke zichtbaarheid onder je doelgroep, doordat ze advertentieruimte benutten binnen een breed netwerk aan websites.
Display advertenties worden ingezet om zichtbaarheid en naamsbekendheid te realiseren, maar kunnen ook aangewend worden om leads te genereren of verkopen te stimuleren. De boodschap en benadering stem je af op de fase van de klantreis waarin je doelgroep zich bevindt.
Wij weten dit als geen ander te bewerkstelligen door je display advertentiestrategie te koppelen aan het See, Think, Do, Care model. Daarbij bepalen we voor elke fase de juiste advertentiestrategie en insteek, zodat je maximaal rendement behaalt met je display advertenties.
Bereik je doelgroep door zichtbaar te zijn op specifieke websites en platformen:
Speel in op de interesses en intenties van je doelgroep:
Advertenties laten zien op basis van locatie:
Het overgrote deel van je websitebezoekers zal niet direct overgaan tot conversie. De klantreis bestaat uit meerdere fasen, en zeker bij complexe producten en diensten vraagt dit de nodige tijd. Er zijn vaak meerdere contactmomenten nodig voordat je bezoeker daadwerkelijk converteert.
Het is belangrijk om de aandacht van je bezoekers tijdens deze klantreis vast te blijven houden. Zo blijf je ‘top of mind’ en voorkom je dat een concurrent met ze aan de haal gaat. En hier komt retargeting met display advertenties goed van pas. Met retargeting benader je degenen die je website al bezocht hebben opnieuw, in dit geval met behulp van de display advertentiebanners op andere websites. Zo herinner je je doelgroep opnieuw aan je product of dienstverlening, en nodig je ze uit om terug te keren naar je website en over te gaan tot conversie.
Deze advertentiebanners kunnen heel specifiek ingestoken worden op basis van de fase in de klantreis waar je bezoeker zich in bevindt. Met een verleidelijke inhoud leidt je ze terug naar de juiste inhoud op je website, zodat deze terugkerende bezoeker ‘warm’ terugkeert en sneller geneigd zal zijn om toch over te gaan tot actie.
Samen bespreken we jouw doelstellingen, doelgroep, en gewenste resultaten. We vertalen deze inzichten naar een heldere strategie.
We zorgen voor banners die aansluiten bij je doelen en doelgroep. Indien nodig adviseren we de ontwerper om tot het beste resultaat te komen.
We richten je campagnes in met de meest effectieve targetingopties. Denk aan locatie, demografie, interesses, en gedrag.
We monitoren en analyseren de prestaties van je campagnes. Op basis van data sturen we bij om de resultaten te maximaliseren.
Je ontvangt een overzichtelijke rapportage met concrete inzichten. We bespreken samen de resultaten en kansen voor verdere verbetering.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van display advertenties voor jouw onderneming? Neem dan gerust contact op met een van THINK voor aanvullende informatie en advies. Onze display ads specialisten helpen je graag verder!
Het See, Think, Do, Care-model is een marketingframework ontwikkeld door Avinash Kaushik. Het model helpt marketeers structuur aan te brengen in de klantreis, met als doel op het juiste moment de juiste boodschap te communiceren.
In de praktijk betekent dit dat je per fase verschillende content, kanalen en KPI’s hanteert. Door dit bewust in te zetten, vergroot je de effectiviteit van je campagnes aanzienlijk.
Wil je meer leren over het praktisch toepassen van het See, Think, Do, Care-model? Lees dan: See, Think, Do, Care model in de praktijk
Een online concurrentieanalyse bestaat doorgaans uit drie stappen:
Intake: Hierbij leer je je eigen bedrijf en doelen kennen. Wie zijn je concurrenten? Wat wil je bereiken? En welke uitdagingen zie jij?
Analyse: In deze fase duik je in de cijfers en strategieën van je concurrenten. Je bekijkt hoe zij online scoren en vergelijkt dit met jouw resultaten.
Advies: Het resultaat is een adviesrapport vol met kansen, tips en advies om online beter te presteren dan je concurrentie.
Meer weten over concurrentieanalyse? Lees verder op onze auditpagina!
Linkbuilding is het proces van het verkrijgen van hyperlinks van andere websites naar jouw eigen site. Deze backlinks fungeren als een soort aanbeveling; ze geven aan zoekmachines het signaal dat jouw website betrouwbare en waardevolle informatie biedt. Hoe meer kwalitatieve en relevante backlinks je ontvangt, hoe hoger je website wordt gewaardeerd in termen van autoriteit.
Dit kan leiden tot betere posities in de zoekresultaten, wat op zijn beurt zorgt voor meer organisch verkeer. Het is echter cruciaal om te focussen op de kwaliteit van de backlinks in plaats van de kwantiteit.
Links van gerenommeerde en relevante websites hebben een veel grotere impact dan een groot aantal links van minder betrouwbare bronnen. Een strategische en ethische aanpak van linkbuilding draagt bij aan een duurzame verbetering van je online zichtbaarheid.
SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Door een website technisch, op het gebied van content en autoriteit te optimaliseren maak je websites beter vindbaar in zoekmachines als Google en Bing.
SEA staat voor zoekmachine adverteren
CRO staat voor conversie ratio optimaliseren
CTR is het percentage gebruikers dat doorklikt
ROI staat voor Return Of Investment, ofwel als ik 1 euro investeer, hoeveel euro levert investeren in online marketing mij dan op?
Een logische vraag waar we niet direct antwoord op kunnen geven omdat dit per bedrijf, sector, periode en ook regio kan verschillen. Daarnaast is ook de aansluiting van jouw product of dienst op de markt een belangrijke factor.