Display advertising

Met display advertising (banners of beeldadvertenties op andere websites) kun je potentiële klanten naar je website leiden. Advertenties in het display netwerk zijn real time aan te passen en het verkeer en bezoekersgedrag is meetbaar. Hierdoor is het veel effectiever dan traditioneel adverteren. Display advertising kan worden ingezet om naamsbekendheid te vergroten maar ook voor leadgeneratie en verkoopstimulerende doelen. Advertenties in het display netwerk kun je ook inzetten voor een retargeting campagne. Retargeting is een vorm van online adverteren die ervoor kan zorgen dat eerdere bezoekers terug worden gestimuleerd terug te keren naar je website.

Waarom adverteren in het display netwerk?

Websites in het display netwerk bieden hun advertentieruimte aan op advertentieveilingen. De advertentieruimte wordt hier automatisch verhandeld. Op vrijwel alle websites met advertentieruimte kunnen banners worden geplaatst. Wij kunnen bekijken op welke specifieke websites je advertentie het beste kan worden getoond. Denk bijvoorbeeld aan populaire websites als telegraaf.nl, nrc.nl, nu.nl, funda.nl, zoover.nl en marktplaats.nl. Er zijn meerdere soorten targeting:

  1. Contextual targeting. Verkoop je bijvoorbeeld reizen naar Amerika? Dan kunnen we zorgen dat jouw banner wordt getoond bij blogs of artikelen waarin wordt gesproken over reizen of over Amerika. De advertentie wordt zo geplaatst bij content die je exacte doelgroep aantrekt.
  2. Domein targeting. Wil je bepaalde sites bereiken? Die populaire nieuwswebsites of een website waarvan je weet dat je doelgroep zich er bevindt? Kies dan voor domein targeting.
  3. Locatie targeting. Heb je een kapsalon in Breda? Dan kunnen we er voor zorgen dat de advertentie alleen wordt getoond aan bezoekers uit deze stad of regio.

Van alle bezoekers verlaat gemiddeld 98% je website zonder de gewenste conversie! Maar er is een manier om deze bezoekers alsnog te bereiken, met retargeting. Er zijn vaak meerdere contactmomenten nodig om een bezoeker te laten converteren. Retargeting verleidt bezoekers terug te keren naar je website om alsnog de conversie af te ronden.

Voorbeeld: je bent een MKB-ondernemer met een webshop waarin je tafels verkoopt. Mensen zullen op verschillende websites gaan oriënteren voordat zij daadwerkelijk tot de aankoop van een tafel overgaan. Met behulp van retargeting kun je eerdere bezoekers herinneren aan je merk en producten om ze zo niet kwijt te raken aan de concurrent. Ook voor business-to-business bedrijven is retargeting een goede manier van adverteren omdat zakelijke klanten meestal niet bij het eerste bezoek tot conversie overgaan.

display advertentie

 

Hoe werkt retargeting?

Retargeting, of remarketing, zorgt er voor dat een bezoeker die eerder op je website was terug wordt verwezen naar je site. Deze mensen kunnen opnieuw worden bereikt als ze nogmaals je advertentie te zien krijgen. Er kunnen speciale banners worden gemaakt gericht op mensen die je website eerder hebben verlaten. Zo worden ze verleid terug te keren en alsnog de conversie op je website af te ronden. Omdat dit een zeer gerichte manier van adverteren is verhoogt dit de relevantie wat zal leiden tot meer conversies. Retargeting kan voor ieder bedrijf worden ingezet, het gehele jaar door. De looptijd kunnen we zelf aanpassen en bij voorkeur instellen op basis van de fase in het aankoopproces. Is de consument afgehaakt in de laatste stap van het aankoopproces, dan zou je er voor kunnen kiezen de levensduur van de retargeting campagne langer te maken dan bij iemand die slechts aan het begin van dit proces stond. Een bezoeker die een bepaalde pagina heeft bekeken binnen je website kunnen we een banner laten zien die afgestemd is op het onderwerp van de pagina.

 

Werkwijze Think Online

  1. Vaststellen doelstelling(en) en vertalen naar campagnes,
  2. Relevante kanalen / sites per campagne selecteren,
  3. Doelgroep en boodschap bepalen,
  4. Bannersets (new prospect targeting / retargeting) maken,
  5. Campagne optimaliseren voor lokaal, regionaal, landelijk of internationaal,
  6. Budget instellen en campagne activeren,
  7. Periodieke optimalisatie,
  8. Budget en targeting zijn altijd real time aan te passen.


Wil je ook een display advertising en retargeting campagne?

Omdat alleen de bezoekers worden benaderd die eerder in aanraking zijn gekomen met je website is retargeting de meest effectieve en gerichte manier van online adverteren. Wij helpen je graag bij het opzetten van een display ad campagne met retargeting. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of bel 076 888 30 80 voor een advies.

E-mailmarketing

E-mailmarketing als onderdeel van je online marketing strategie

Met slimme e-mailcampagnes, bestaande uit relevante en persoonlijke…
Google Ads

Met deze 7 tips haal je meer uit je Google Ads campagne

Geef je maandelijks een flink bedrag uit aan Google Ads maar…
Online Concurrentieanalyse tips en tricks

5 tips & tricks om zelf een online concurrentieanalyse uit te voeren

Om een helder beeld te krijgen van je eigen online positionering…
NIMA MD

Marketing van de toekomst: User Experience en verantwoord ondernemen op NIMA Marketing Day

Terwijl sommige bedrijven nog steeds een website uit het jaar…
Instagram Stories

Instagram Stories: Bereik de juiste klanten en verhoog je sales!

Als je voor je bedrijf Instagram Stories op de juiste manier…
E-mailmarketing

5 tips om het doorklikratio van je e-mailcampagnes te verbeteren

In mijn vorige blog gaf ik je 5 tips om het openingspercentage…