Display adverteren

Met display adverteren vertoon je advertentiebanners op externe websites, die potentiële klanten naar jouw website leiden. Display banners zorgen voor een sterke zichtbaarheid onder je doelgroep, doordat ze advertentieruimte benutten binnen een breed netwerk aan websites.

Display advertenties worden ingezet om zichtbaarheid en naamsbekendheid te realiseren, maar kunnen ook aangewend worden om leads te genereren of verkopen te stimuleren. De boodschap en benadering stem je af op de fase van de klantreis waarin je doelgroep zich bevindt. THINK weet dit als geen ander te bewerkstelligen door je display advertentiestrategie te koppelen aan het See, Think, Do, Care model. Daarbij bepalen we voor elke fase de juiste advertentiestrategie en insteek, zodat je maximaal rendement behaalt met je display advertenties.

De mogelijkheden van display adverteren

Voor display advertenties kun je gebruik maken van diverse handige targetingopties. Zo is het mogelijk om zichtbaar te zijn op specifieke websites en platformen die thematisch aansluiten bij jouw producten of dienstverlening, of simpelweg geliefd zijn onder je doelgroep. 

Daarnaast is het mogelijk om op uiteenlopende interesses en intenties te targeten. Zo bereik je degenen in je doelgroep die actief zoeken naar specifieke content en informatie. Vaak zijn dit personen die zich al wat verder in de klantreis bevinden en sneller bereid zijn om over te gaan tot conversie. Door op het juiste moment zichtbaar te zijn met je advertentiebanners kun je zo leads en verkopen stimuleren.

Wil je enkel personen bereiken die in een specifieke regio wonen of een bepaald gebied regelmatig bezoeken? Met locatietargeting zorgen we ervoor dat je advertentiebanners enkel aan hen vertoond zullen worden. Dit is ideaal om gericht te adverteren aan bijv. de personen die zich op reisafstand van jouw bedrijf bevinden, of om zichtbaarheid te realiseren bij iedereen die een grote beurs bezoekt waar jij aanwezig zult zijn.

Meerdere contactmomenten d.m.v. retargeting

Het overgrote deel van je websitebezoekers zal niet direct overgaan tot conversie. De klantreis bestaat uit meerdere fasen, en zeker bij complexe producten en diensten vraagt dit de nodige tijd. Er zijn vaak meerdere contactmomenten nodig voordat je bezoeker daadwerkelijk converteert.

Het is belangrijk om de aandacht van je bezoekers tijdens deze klantreis vast te blijven houden. Zo blijf je ‘top of mind’ en voorkom je dat een concurrent met ze aan de haal gaat. En hier komt retargeting met display advertenties goed van pas. Met retargeting benader je degenen die je website al bezocht hebben opnieuw, in dit geval met behulp van de display advertentiebanners op andere websites. Zo herinner je je doelgroep opnieuw aan je product of dienstverlening, en nodig je ze uit om terug te keren naar je website en over te gaan tot conversie.

Deze advertentiebanners kunnen heel specifiek ingestoken worden op basis van de fase in de klantreis waar je bezoeker zich in bevindt. Met een verleidelijke inhoud leidt je ze terug naar de juiste inhoud op je website, zodat deze terugkerende bezoeker ‘warm’ terugkeert en sneller geneigd zal zijn om toch over te gaan tot actie.

Display advertenties inzetten met THINK

Bij THINK gaan we voorafgaand aan het display adverteren altijd met je in gesprek, om je doelstellingen helder te krijgen. Zo kunnen we deze vertalen naar effectieve campagnes waarmee ook daadwerkelijk je gewenste resultaat behaald wordt. We zorgen voor goed aansluitend advertentiemateriaal en adviseren indien nodig de ontwerper om tot passende banners te komen. 

Met het advertentiemateriaal richten we campagnes in met de beste targetingopties om je doelgroep te bereiken en de gewenste conversie-acties te stimuleren. Vervolgens zitten we uiteraard niet stil; tijdens de actieve periode beheren we je display campagnes periodiek, waarbij deze blijven bijsturen en optimaliseren om het beste resultaat te behalen. Daarbij ontvang je van ons maandelijks een gedetailleerde rapportage zodat je concreet inzicht krijgt in de prestaties en resultaten van je display advertenties.

OOK ADVERTEREN IN HET DISPLAY NETWERK?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van display advertenties voor jouw onderneming? Neem dan gerust contact op met een van THINK voor aanvullende informatie en advies. Onze display ads specialisten helpen je graag verder!

Neem contact op met een display ads specialist

Veelgestelde vragen

Het is belangrijk om voorafgaand aan het maken van een nieuwe website na te denken over de doelstelling en de klantreis. Wie (welke doelgroep) wil je bereiken, wat wil je ze vertellen en nog belangrijker, wat moet de doelgroep doen nadat ze je informatie hebben gezien.

Als je nu al een website hebt met (goede) posities in zoekmachines als Google is het wel zo fijn om die posities te behouden. Website migraties zijn namelijk delicate processen. Hierbij heb je stevige kennis nodig van SEO (zoekmachine optimalisatie). THINK kan je begeleiden tijdens het hele proces, om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Door een website technisch, op het gebied van content en autoriteit te optimaliseren maak je websites beter vindbaar in zoekmachines als Google en Bing.

SEA staat voor zoekmachine adverteren

CRO staat voor conversie ratio optimaliseren

CTR is het percentage gebruikers dat doorklikt

Ja, geen probleem! Om zichtbaar te zijn in Google zet je zoekmachine marketing in: [SEO](/zoekmachine-optimalisatie-seo) en [SEA (Search Engine Advertising)](/zoekmachine-adverteren-sea). Met SEA kun je adverteren boven de zoekresultaten van Google. Dit is vaak binnen een paar dagen te realiseren. Je betaalt alleen als mensen doorgeklikt hebben op jouw advertentie. Of dit interessant is, hangt af van de kosten per klik en de prijs die jij zou willen betalen voor een verkoop of een nieuwe klant. Bel ons gerust eens op om te bespreken of dit interessant is voor jouw business!

Met SEO optimaliseer je een website om goed zichtbaar te zijn in de organische zoekresultaten. Hier heeft THINK veel ervaring in, en dat gaat ook zeker lukken. Alleen niet binnen een paar dagen.

De kosten van een online recruitment campagne zijn afhankelijk van het aantal vacatures die ingevuld moeten worden. Ook de complexiteit van de functie en de beschikbaarheid van kandidaten spelen een rol. Daarom is het moeilijk om een gemiddelde prijs te noemen. Over het algemeen zijn de kosten veel lager dan het inhuren van een recruitment bureau. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

ROI staat voor Return Of Investment, ofwel als ik 1 euro investeer, hoeveel euro levert investeren in online marketing mij dan op?
Een logische vraag waar we niet direct antwoord op kunnen geven omdat dit per bedrijf, sector, periode en ook regio kan verschillen. Daarnaast is ook de aansluiting van jouw product of dienst op de markt een belangrijke factor.