Remarketing met banners

Remarketing is, zoals het woord het zelf al zegt, het opnieuw inzetten van marketing. Hiermee wordt bedoeld dat tekst of display advertenties opnieuw worden vertoond aan bezoekers die je website al eens eerder hebben bezocht. Dus mensen die al eens eerder interesse in je website hebben getoond, ga je nogmaals benaderen. Dit klinkt goed toch? Nou, dat is het ook!

90% van je bezoekers verlaat jouw website de eerste keer zonder conversie

Wat kan remarketing voor jou betekenen?

Wanneer je gebruik maakt van remarketing worden bezoekers herkend die je website al eerder hebben bezocht. Tijdens het rond surfen op verschillende websites krijgen deze personen op andere websites advertenties te zien van jouw website. Op deze manier worden advertenties heel gericht ingezet om personen te benaderen die al eerder interesse in je dienst of product hebben getoond. De herkenbaarheid van de advertentie zal groter zijn doordat de persoon al bekend is met jouw website, hierdoor is de kans dat iemand op deze advertentie klikt veel groter. Door middel van remarketing is het dus eenvoudig om je bereik te vergroten en meer conversies te realiseren.

Remarketing voor verschillende doelgroepen

Wil je adverteren en hiermee bedrijven bereiken? Denk dan zeker eens aan remarketing. In B2B komen vaak lange sales trajecten voor. Met behulp van een remarketing campagne blijf je altijd onder de aandacht van je potentiële klant. Heb je een webshop? Dan is een remarketing campagne ideaal. Mensen kijken vaak meerdere keren op verschillende websites voordat zij overgaan tot een aankoop. Met remarketing zien potentiële kopers je naam voorbij komen en worden zij beïnvloed in het aankooptraject. Geef ze het laatste zetje en haal ze over om bij jou te kopen. Uiteraard kunnen we een frequentie instellen zodat mensen niet té vaak worden benaderd. Ook kunnen we instellen dat mensen die al over zijn gegaan tot de aankoop worden uitgesloten zodat zij je banner niet meer te zien krijgen. Het is tevens mogelijk mensen die bepaalde pagina’s hebben bekeken andere advertenties te tonen dan de standaard banner. De mogelijkheden zijn oneindig!

display advertentie

Voordelen remarketing

  • Keuze uit verschillende kanalen (Facebook, YouTube en in het display netwerk)
  • Dynamisch adverteren mogelijk om zo relevante advertenties te laten zien
  • Geïnteresseerde mensen opnieuw benaderen en beïnvloeden
  • Bestaande advertentie campagnes zijn eenvoudig uit te breiden met remarketing
  • Resultaten zijn direct te meten

WERKWIJZE: THINK REMARKETING

Het implementeren van een remarketing campagne kan heel eenvoudig in je huidige Google AdWords account. De medewerkers van Think Online zijn allemaal Google AdWords gekwalificeerd. Wij kunnen je dan ook zeker helpen met een goede en doeltreffende remarketing campagne. Uiteraard zorgen wij ervoor dat de campagne naadloos aansluit op je behoeften en wensen en op de behoeften en wensen van jouw klanten. Een remarketing campagne valt of staat bij het bepalen van de doelgroep en de verschillende categorieën hierin. We benaderen de bezoekers die nog geen aankoop hebben gedaan en bezoekers die onlangs een aankoop hebben gedaan op een andere manier. Door deze remarketing lijsten nauwkeurig op te stellen zorgen wij voor een doeltreffende remarketing campagne. Wil je ook remarketing inzetten? Neem contact op met een van onze AdWords specialisten.

Google Ads mediabudget

Google Ads campagnes en je mediabudget: alles wat je moet weten

Je hebt ijverig campagnes ingericht, een budget ingesteld, relevante…
Google Optimize

Google Optimize: onmisbare optimalisatietool voor online marketeers

Maakt jouw marketingteam al gebruik van Google Optimize? Met…
In 5 stappen naar onderscheidende positionering

In 5 stappen naar een onderscheidende positionering

Heb jij een onderscheidende positionering ontwikkeld voor je…
Contentkalender

Een bruikbare contentkalender opstellen in 3 stappen

Het blijft voor veel organisaties een uitdaging: ervoor zorgen…
Lead magnets

6x lead magnets: van content naar gekwalificeerde leads

Je bent al een tijd lekker bezig met content en dat heeft resultaat.…
Google Data Studio

Google Data Studio: data verzamelen, rapportages maken en die delen met je team

Waarschijnlijk verzamel je via je website en andere online kanalen…