Volg een Google Analytics training als je meer wilt weten over deze webanalytics tool. Je leert hoe je data van je website verzamelt en wat je kunt met de informatie die je vindt in Analytics. Ideaal voor iedereen met een eigen website of voor mensen die werkzaam zijn op de marketing- en communicatie afdeling van een organisatie. Schrijf je nu in voor de Google Analytics training, verzorgd door de specialisten van Think Online.
Google Analytics is de meest populaire webanalytics tool. Je kunt ermee achter halen hoeveel bezoekers je website heeft, hoelang zij op je site verblijven en hoeveel pagina’s zij bekijken. Maar je kunt ook achterhalen waar je bezoekers afhanken, via welke media ze op je site komen en of ze dat doen op een computer of mobiele telefoon.
Tijdens de training leer je hoe je zelfstandig een Google Analytics account opzet en hoe je de data kunt gebruiken.
De volgende onderwerpen kunnen aan bod komen tijdens de Google Analytics training:
Algemene introductie Google Analytics
Het aanmaken van een Google Analytics account
Verschillende opties van het programma
Filters instellen
Koppelen van andere tools aan Analytics
Analyseren van de data
Na de Google Analytics training ben je in staat om zelfstandig een Analytics account op te zetten, te beheren en de data te interpreteren. Hiermee kun je je site optimaliseren om het aantal relevante bezoekers op te verhogen.
Deze Google Analytics training is bedoeld voor ondernemers en marketeers die meer willen weten van Google Analytics. Het is niet noodzakelijk om ervaring te hebben met Google Analytics. Heb je reeds eervaring met Google Analytics en wil je deze kennis uitbreiden? Vraag ons dan naar een training op maat.
Het is ook mogelijk om deze training op locatie of incompany te organiseren. Het minimaal aantal deelnemers is 6.
De Google Analytics training is een training op maat. Afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep bepalen we hoeveel tijd er nodig is. De training wordt gegevens in het Blushuis in Breda of op locatie.
Een traditionele salespitch werkt niet bij Gen Z. Je marketingstrategie moet gebouwd zijn op authenticiteit, snelle en visuele communicatie, en maatschappelijke relevantie. Verplaats je in hun leefwereld: ze scrollen razendsnel en bepalen binnen enkele seconden of je merk relevant is.
Gebruik platforms als TikTok en Instagram, werk met micro-influencers die echt bij je merk passen, en vermijd generieke content. Denk ook aan interactie: polls, challenges en user-generated content versterken de band.
Wil je weten welke strategie wél werkt voor deze doelgroep? Lees dan de strategieën die we in onze blog uitlichten: Generatie Z met déze insteek zijn ze écht wel te bereiken.
De aandachtsspanne van Gen Z is kort, maar dat betekent niet dat ze oppervlakkig zijn. Je moet gewoon snel tot de kern komen. Grijp hun aandacht met creatieve visuele content, humor of een prikkelende vraag.
Belangrijk is dat je meteen laat zien wat de waarde is: wat heb je hen te bieden? Denk in memes, video’s, challenges, én maak het interactief. Want stilzitten doet Gen Z niet.
Meer weten over Gen Z? Check onze blog: Generatie Z met déze insteek zijn ze écht wel te bereiken.
THINK heeft software waarmee we concurrenten kunnen analyseren. Hoeveel bezoekers ze op hun website hebben, waar ze vandaan komen, of ze online adverteren, wat ze daarvoor betalen en hoe sterk hun online autoriteit is. Lees meer over onze online concurrentieanalyse
De kosten van zoekmachine adverteren (SEA) variëren en zijn afhankelijk van meerdere factoren. Het belangrijkste kostenmodel is pay-per-click (PPC), wat betekent dat u betaalt elke keer dat iemand op uw advertentie klikt. De prijs per klik wordt beïnvloed door:
Het is belangrijk om een strategie te hanteren waarbij u niet alleen focust op kosten per klik, maar op rendement. Als een klik bijvoorbeeld €2 kost, maar gemiddeld €20 oplevert, dan is SEA een winstgevende investering.
Wil je meer halen uit SEA? Ontdek hoe onze SEA aanpak jouw advertenties succesvoller kan maken!
De term “gepseudonimiseerd” is een term die wordt gebruikt in de context van gegevensbescherming en privacy. Dit is een proces waarbij persoonlijke gegevens zodanig worden bewerkt dat dit niet meer naar een specifiek persoon te herleiden is. Er wordt een pseudoniem (een vervangende waarde) aan gekoppeld, zoals een nummer of een code, om de identiteit van de persoon te beschermen.