Blog Think Online

Bedrijven herkennen op je website

Met bedrijfsherkenningssoftware (software voor B2B leadgeneratie) krijg je meer inzicht in je websitebezoekers, haal je meer rendement uit je online activiteiten en zit je sneller aan tafel bij je potentiële klant (lead).

Staar jij je blind op je Google AdWords campagnes en verdwaal jij in je Google Analytics account? Als marketeer of ondernemer wil je natuurlijk graag weten wat de kwaliteit is van de bezoekers op je website. Voor bedrijven met een business-to-business (B2B) doelgroep is er een oplossing om meer te weten te komen over hun websitebezoekers. Bedrijfsherkenningssoftware! In deze blog vertellen we je er meer over.

Nooit meer ‘koud bellen’!

De leadgeneratie software is vaak te koppelen aan je CRM en e-mail marketing tool, zoals MailChimp. Zo kunnen leads gemakkelijk worden opgevolgd met marketing automation. Maar je kunt de leads natuurlijk ook doorzetten naar je salesteam. Het einde van cold calling!

Bedrijven herkennen

Bedrijfsherkenningssoftware herkent bedrijven op basis van het IP-adres. De software koppelt hier vervolgens de beschikbare informatie aan, bijvoorbeeld via het register van de Kamer van Koophandel en LinkedIn. Dit werkt alleen bij gebruikers met een zakelijke internet aansluiting.

In het B2B leadgeneratie systeem kun je bezoekersrapportages inzien. Hier vind je de bedrijven die jouw website hebben bekeken. Maar ook welke pagina’s precies zijn bezocht, hoe lang ze op je website hebben gekeken en waar de bezoeker vandaan kwam (bijvoorbeeld Facebook of een van je Google AdWords campagnes).

Door de koppeling met LinkedIn kun je achterhalen wie er werkzaam zijn bij het bedrijf dat is herkent. Zo kun jij gericht mensen benaderen!

Upselling bij bestaande klanten

Combineer je klantenbestand met de bedrijfsherkenningssoftware om tot nóg meer inzichten te komen. Dit biedt mooie upsell kansen.

Ruim 95% websitebezoekers realiseert geen conversie

Ruim 95% van je websitebezoekers verlaat je website zonder zijn gegevens achter te laten of contact met je op te nemen. Zonde! Want een groot deel van deze websiteverlaters is wel degelijk geïnteresseerd in de producten of diensten die jij aanbiedt. Met de bedrijfsherkenningssoftware kun je ze als nog overtuigen.

Voordat je leads overgaan tot de conversie (bijvoorbeeld een contact aanvraag) doorlopen zij diverse fasen, dit wordt ook wel de customer journey of klantreis genoemd. Verdiep je in de customer journey van jouw doelgroep zodat je op de juiste momenten met de perfecte boodschap aanwezig bent. Hierbij kan B2B leadgeneratie software, marketing automation, remarketing en programmatic advertising een grote rol spelen.

Wil je meer weten over B2B leadgeneratie? Neem contact op met de online marketing specialisten van Think Online!