Ervaringsblog Dennis Bodelier

Content Marketeer bij Think Online

“Het leuke aan werken bij Think Online is dat ik theorie gelijk in de praktijk toe kan passen”

Ik ben Mabel ik ben 20 jaar en ik zit nu in mijn derde jaar van de studie communicatie- en informatiewetenschappen aan de universiteit van Tilburg. Bij deze opleiding volg ik de specialisatie Bedrijfscommunicatie en Digitale Media. Tijdens mijn studie kwam ik er al snel achter dat ik de vakken omtrent online marketing toch echt het leukst vond en ben ik al gelijk begonnen met specialiseren. Wat ik zo leuk vind aan online marketing is dat het blijft veranderen en dat er op dit gebied dus altijd wat te leren valt.

Theorie in de praktijk brengen

Het leuke aan werken bij Think Online vind ik dat ik theorie vanuit mijn studie gelijk in kan zetten en in de praktijk toe kan passen. Zelf mis ik af en toe de praktische kant bij mijn studie en dus vind ik het heel leuk om op dit gebied meer te leren bij Think Online. Bij het vak marketingcommunicatie & nieuwe media heb ik bijvoorbeeld een online marketingstrategie opgezet, maar kon ik deze strategie niet in de praktijk gaan uitvoeren. Iets wat ik bij Think Online nu wel kan doen. Daarnaast heb ik vakken zoals contentmarketing en communicatie & beïnvloeding gevolgd, waar ik meer geleerd heb over hoe mensen online beïnvloed worden en hoe je meer bereik op social media kan realiseren. Bij Think Online kan ik deze kennis goed gebruiken en toepassen tijdens het maken van een contentkalender. Bij mijn minor Marketing Management heb ik me bovendien ook meer op de economische kant kunnen focussen van online marketing. Vanuit mijn studie heb ik dus zowel het economische als psychologische aspect van online marketing meegekregen, waardoor ik beide kan combineren om de beste strategie voor klanten te bepalen.

Werkzaamheden Think Online

De strategie van Think Online sprak me al gelijk erg aan. Dit komt, omdat we bij Think Online niet kijken naar wat een klant nodig denkt te hebben, maar op zoek gaan naar wat een klant daadwerkelijk nodig heeft. Bij Think Online ben ik vooral werkzaam als content marketeer, waarbij ik het super tof vind om mee te denken over social media strategieën en deze ook daadwerkelijk uit te voeren. Daarnaast vind ik het ook heel leuk om teksten en blogartikelen te schrijven.

Activiteiten buiten Think Online

Naast mijn bijbaan bij Think Online vind ik het erg leuk om met vriendinnen ergens wat te gaan drinken of leuke uitstapjes te maken. Daarnaast probeer ik ook af en toe sportief bezig te zijn. Zo ben ik in Oosterhout ook vaak op de hockeyvelden te vinden, waar ik het leuk vind om samen met mijn vriendenteam een potje te spelen.