Ervaringsblog Dennis Bodelier

Online Marketeer bij Think Online: “Ontwikkelen op een manier die past bij mijn ambitie”

Hallo lezer, ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Dennis Bodelier (niet te verwarren met mijn gewaardeerde collega Dennis Waardenburg) en ik ben in augustus van dit jaar gestart bij Think Online als online marketeer. Ik heb er nu zo’n drie maanden opzitten en die ervaring wil ik graag met jullie delen.

Wie is Dennis Bodelier

Eerst zal ik iets meer vertellen over mezelf zodat jullie een beter beeld hebben bij mij als persoon. Ik ben 31 jaar oud en net verhuisd van Dordrecht naar het mooie Breda. Hier woon ik samen met mijn vriendin Didi en twee katten, Stoffer en Blik.

Vanaf jongs af aan ben ik al geïnteresseerd in alles wat rijdt. Daarom leek het ook heel logisch om na mijn middelbare schoolopleiding te kiezen voor de studie Autotechniek in Rotterdam. Echter, ik kwam er hier achter dat mijn interesse meer ligt bij de commerciële en marketing kant en niet bij de techniek. Daarom ben ik uiteindelijk de studie Commerciële Economie gaan volgen op het Avans in Breda. Uiteraard ben ik de autobranche hierbij niet uit het oog verloren en ben ik met stages en op projectbasis actief gebleven in de autobranche. Uiteindelijk ben ik in 2015 afgestudeerd en mocht ik de ‘echte’ wereld in.

Na mijn studie ben ik gelijk gaan werken in (je raadt het misschien al) de autobranche. Ik ben begonnen als Lease Adviseur om vervolgens door te stromen naar de functie van Account Manager. De laatste functie maakte mij duidelijk het het harde sales leven niet voor mij is weggelegd. Ik heb vervolgens bewust een stap teruggenomen om weer een stap vooruit te kunnen zetten. Ik wilde mezelf verder gaan ontwikkelen op het gebied van Marketing en dan met name Online Marketing. Sinds begin 2019 ben ik daarom werkzaam als online marketeer. Een keuze waarvan ik geen moment spijt heb!

Waarom gekozen voor Think Online?

Na de switch te hebben gemaakt naar online marketing ben ik gaan werken voor een groot online marketing bureau in Breda. Hier heb ik de basis mogen leren en mijn eerste stappen ​mogen zetten. Echter​, ​in zo’n groot bedrijf worden de werkzaamheden vaak verdeeld over verschillende afdelingen; ieder zijn eigen specialisme. Dit vond ik een nadeel, want ik wilde ​doorpakken,​ mijn kennis vergroten en zoveel mogelijk facetten ervaren en kunnen beheersen. ​Daarnaast was mijn ervaring dat de klant vaak niet centraal gesteld ​werd, een aspect wat voor mij wel heel belangrijk is.  

Toen kwam ik de vacature tegen van Think Online en ik heb geen moment getwijfeld. Na enkele goede gesprekken met eigenaar Jeroen Nieuwstad en met Martine de Meijer was het voor mij duidelijk​: ​hier wil ik werken​! Hier kan ik mezelf verder ontwikkelen op een manier die past bij mijn ambitie.

Zo kan en wil ik hier veel bijleren over het bedenken en uitwerken van een Marketing Strategie, Social Media adverteren en Content Marketing. Maar ik kan hier ook mijn skills verbeteren op Online Marketing kanalen waar ik al aardig wat  ervaring mee heb, zoals: Zoekmachine Optimalisatie en Zoekmachine adverteren

Hoe bevalt het?

Ik maak nu bijna drie maanden deel uit van het Think Online Team, waarvan ik 2 weken vakantie heb gehad (ook niet verkeerd). Het klinkt cliché, maar het voelt als veel langer. En dan zeker op een goede manier. Vanaf dag één heb ik het gevoel deel uit te maken van het team. Iedereen is heel betrokken, de sfeer is informeel en als er vragen zijn staat iedereen voor je klaar. Dan heb ik het nog niet gehad over de (flauwe) humor binnen dit team. Daar hou ik van!

Sinds mijn start bij Think Online heb ik mijn collega’s al bij veel verschillende werkzaamheden mogen ondersteunen. Daarnaast kreeg ik al snel het vertrouwen taken zelfstandig op te pakken. Ik ga me de komende tijd vooral verder ontwikkelen in SEO en het schrijven van teksten. 

Toekomst en ambitie

Mijn ambitie is om mezelf eerst in de breedte verder te ontwikkelen binnen online marketing en binnen Think Online. Ik wil zoveel mogelijk verschillende kanalen en facetten leren kennen en beheersen. Vervolgens wil ik me in de toekomst mogelijk nog specialiseren op de dingen die ik het beste beheers en waar ik het meeste energie van krijg. 

Ook wil ik mezelf mogelijk nog gaan ontwikkelen op het gebied van grafisch vormgeven. Creatief bezig zijn in combinatie met online marketing lijkt mij het ultieme. Maar stap voor stap. 

De eerste maanden bij Think Online geven mij alle vertrouwen voor de toekomst, waarin we samen verder kunnen groeien. Samen met het team en samen met de klanten van Think Online.