Business Intelligence

Doe je mee met de digitale revolutie of kijk je toe?

Met een Online Business Intelligence onderzoek krijg je inzicht in het online speelveld waar potentiële klanten zich begeven. Hiermee blijf je je concurrentie een stapje voor. Als je weet wat je concurrenten beloven en waar ze artikelen publiceren kan jij het anders of beter doen. Hoe specifieker je je toegevoegde waarde kan laten zien hoe sneller je klanten krijgt die het beste bij jou passen.

Daarnaast is inzicht in het oriëntatie- en beslissingsproces van je klant essentieel om online marketing- en salesprocessen in te richten. Het mooie van ‘online’ is dat alles wat goed, maar ook alles wat minder goed gaat meetbaar is en inzichtelijk gemaakt kan worden.

Als online marketing adviseurs zitten wij vaak bij klanten aan tafel op momenten dat er over strategie en rendement wordt gesproken. Onze tools en technieken kunnen we inzetten om waardevolle informatie te achterhalen waarmee het bedrijf zijn groeikansen kan realiseren.

Het begint met het stellen van de juiste vragen!

Iedere markt, organisatie en bedrijf is anders. Ieder product, dienst of oplossing vraagt om een andere customer journey. Daarom is het belangrijk eerst te bedenken met welke informatie een goede strategie ontwikkeld kan worden. Think Online helpt je met het vinden van antwoorden op vragen over:

online autoriteit en concurrenten

  • Welke concurrenten komt mijn potentiële klant online tegen?
  • Wat is de propositie van mijn concurrenten?
  • Wat bieden mijn concurrenten aan en wat beloven ze?
  • Waar publiceren mijn concurrenten online artikelen en welke sites linken er naar hen?
  • Adverteren mijn concurrenten online?
  • Welke advertentieteksten, zoekwoorden en budgetten gebruiken mijn concurrenten?
  • Hoe is de online autoriteit van mijn concurrenten en de sites die naar hen linken?
  • Welke sites bezoekt mijn doelgroep en waar kan ik mijn bedrijf positioneren?
  • Op welke sites kan ik het beste artikelen en linkjes publiceren om meer bezoekers en een hogere Google ranking te krijgen?

interne factoren en customer journey

  • Welke zoekwoorden gebruiken potentiële klanten om mij te vinden en welke zoekwoorden zijn het meest effectief?
  • Wat is de informatiebehoefte van mijn (potentiële) klanten?
  • Welke bedrijven bezoeken mijn website en welke pagina’s bekijken ze?
  • Welke bedrijven komen via welke campagne op mijn site?
  • Bereik ik de juiste doelgroep met mijn campagnes?
  • Hoe gedragen bezoekers zich op mijn website, waar haken ze af?
  • Waar komen bezoekers vandaan en hoe effectief zijn deze kanalen?
  • Wat kan ik aan mijn site verbeteren om deze af te stemmen op de klantreis en de informatiebehoefte?
  • Voldoet mijn site aan de basisrichtlijnen van zoekmachines en ben ik overal goed vindbaar?
  • Een groot deel van websitebezoekers verlaten een website zonder conversie (contact / verkoop etc.), hoe kan ik zorgen dat ik in beeld blijf bij deze bezoekers?

social media

  • Wat wordt er op social media over mijn bedrijf, organisatie, product of dienst gezegd?
  • Wat wordt er op social media over mijn concurrenten gezegd?
  • Wie zijn belangrijke auteurs voor mijn branche?
  • Op welke social media platforms liggen mijn kansen?
  • Welke hashtags, woorden en accounts zijn interessant voor mijn bedrijf?

image-41

Waarom Online Business Intelligence inzetten?

Een online business intelligence onderzoek geeft inzicht. Vaak levert dit veel bruikbare data op waar direct concrete actielijsten mee gemaakt kunnen worden. Soms ook het inzicht dat de concurrentie niet veel onderneemt, of niet strategisch te werk gaat. Ook daar kan je inzicht en inspiratie uit halen. Deze laatste conclusie betekent vaak dat als je zelf wel strategisch te werk gaat er veel kansen zijn! In een concurrerende markt is het van belang om te weten waar je concurrenten consistent op adverteren. Dat zijn meestal de producten of diensten waar ze geld mee verdienen, nuttig om te weten! Think Online kan dit in kaart brengen met een online concurrentie onderzoek.

Werkwijze

Op basis van de vraagstelling wordt gekeken welke tools er nodig zijn om data te verzamelen. Ook wordt bepaald hoeveel tijd er nodig is om deze data te verwerken en om te zetten naar korte concrete actiepunten.

Voorbeelden:

online concurrentie onderzoek

Online Concurrentie onderzoek 3 concurrenten (internationaal)

Er wordt inzichtelijk gemaakt:

  • Op welke sites er artikelen of links staan naar de concurrent
  • Welke zoekwoorden / onderwerpen er gebruikt worden
  • Hoeveel verkeer er vanaf die sites naar de concurrent gaat
  • Welke acties je kan ondernemen om strategisch gebruik te maken van deze informatie.

offerte online concurrentieonderzoek aanvragen of lees eerst meer over een online concurrentie onderzoek
Levertijd: maximaal 14 werkdagen

Hoe succesvol is mijn website?

Hoe succesvol is mijn website?

Er wordt inzichtelijk gemaakt:

  • Wat de meest succesvolle pagina’s van mijn website zijn
  • Waar bezoekers vandaan komen en hoe succesvol deze kanalen zijn
  • Welke bedrijven er op je site kijken (naam / welke pagina’s etc, alleen Nederlandse bedrijven kunnen herkend worden)
  • Welke elementen van de homepage en 1 vervolgpagina het meest bekeken worden
  • Hoeveel bezoekers converteren
  • Of je website voldoet aan de richtlijnen van Google

offerte website review aanvragen
Levertijd: maximaal 14 werkdagen
Je ontvangt een heldere lijst met tips en verbeterpunten, indien gewenst kan Think Online deze ook voor je uitvoeren. Think Online heeft toegang tot Google Analytics nodig en moet mogelijk aanvullende tracking codes plaatsen op de website.

Combinatie aanbieding online business intelligence

Concurrentie onderzoek + Hoe succesvol is mijn website
offerte aanvragen
Levertijd: maximaal 14 werkdagen

 

Waarom Think Online?

Think Online heeft 17 jaar ervaring met marketing, 10 jaar ervaring met online marketing en is een geroutineerd gebruiker van een groot scala aan specialistische analyse software. Naast analyse en advies kan Think Online ook direct de implementatie verzorgen.

Bij veel marketingactiviteiten wordt gedacht vanuit de middelen. “Wij zetten x bedrag in voor AdWords”. Think Online denkt liever vanuit doelstellingen en resultaat. Hoeveel groei in bezoekers, verkopen of aanvragen wil en kan ik over een bepaalde periode realiseren? Op basis van analyse, doelstelling en ervaring wordt de meest geschikte middelenmix samengesteld en gaan we aan de slag.

Continu worden resultaten vergeleken met de doelstelling en indien er aanwijzingen zijn om de middelenmix te veranderen wordt dit in overleg direct doorgevoerd. Deze werkwijze is vele malen effectiever en levert een groter resultaat. Het online speelveld verandert continu en denken vanuit middelen betekent hierdoor vaak direct achterstand.

Think Online wil je organisatie, bedrijf en de markt waarin je actief bent graag leren kennen en samen met jou SMART doelstellingen formuleren. Daarna een korte periode valideren, optimaliseren en opschalen. Deze opzet is flexibel, transparant en helder. Zijn je doelen eenvoudig te bereiken dan kunnen we je met een paar uur verder helpen, zijn je doelen ambitieus dan hebben we meer tijd nodig. Stuur ons je uitdaging, dan sturen wij je een aantrekkelijk voorstel.