Zoekmachineoptimalisatie

Verbeter met behulp van zoekmachineoptimalisatie je vindbaarheid in online zoekmachines zoals Google en Bing. Je organische posities in de zoekresultaten worden beter door technische en inhoudelijke aanpassingen aan je website. Maar zoekmachineoptimalisatie betekent méér dan alleen hoge posities in de zoekresultaten van Google. Je moet mensen overtuigen op de link naar jouw website te klikken.

Meer weten over zoekmachineoptimalisatie (SEO)? We delen graag onze kennis over SEO in onze blogs. Heb je al een website of ben je bezig met het bouwen van een nieuwe website? Vraag dan nu een SEO audit aan om te zien op welke technische en inhoudelijke punten je website moet worden verbeterd om beter te scoren in Google.

Hoe werkt zoekmachineoptimalisatie (SEO)?

Zoekmachineoptimalisatie, ofwel Search Engine Optimization (SEO), is gericht op het realiseren van hogere posities binnen de gratis (organische) zoekresultaten van online zoekmachines. De positie van je website in de zoekresultaten wordt bepaald op basis van ruim 200 factoren, waaronder de relevantie van paginatitels, teksten, afbeeldingen en video’s. Maar ook op laadsnelheid en mobielvriendelijkheid. Met zoekmachineoptimalisatie helpt Think Online aantrekkelijkere zoekresultaten te realiseren op betere posities en bij relevantere zoekopdrachten.

Werkwijze Think Online

We starten met een analyse van je website en je huidige posities in Google. Op basis van je online doelstellingen geven we advies in een plan van aanpak voor de optimalisatie van de website. We voeren hierbij een concurrentieanalyse, onderzoek naar de doelgroep en zoekwoordenonderzoek uit. Samen bekijken we de klantreis van je doelgroep om te bepalen welke zoekwoorden het meest interessant voor jouw bedrijf zijn en waarmee we het beste rendement kunnen realiseren.

Wil je ook beter vindbaar zijn in Google?

Bij Think Online draait zoekmachineoptimalisatie niet alleen om de organische posities, maar vooral om het realiseren van relevant verkeer en conversies. Neem vrijblijvend contact op via info@think-online.nl of bel 076 888 30 80. Ga je liever zelf aan de slag? Kijk dan eens naar onze marketing trainingen.

Livingstone

Case: hoe Livingstone Google’s top 10 binnenstormt!

Toen Livingstone ons om ondersteuning vroeg scoorde de website…
Woonblog

Case: met slimme SEO strategie +46% organisch verkeer voor Woonblog

Contentmarketing als onderdeel van je SEO strategie zorgt voor…
SEO trends 2019 voice search

SEO trends 2019

SEO sweet spot

SEO Sweet Spot

Wil je dat jouw website goed vindbaar is in de organische zoekresultaten…
Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf: Zo laat je jouw bedrijf schitteren in de lokale zoekresultaten!

Velen zijn actief bezig met de zichtbaarheid van hun bedrijf…
Short tail keywords & long tail keywords

Short tail keywords en long tail keywords: zoekwoorden met een staartje

Misschien heb je de termen al eens voorbij zien komen, maar wat…