ADVERTEREN OP INSTAGRAM

Één van de interessantste kanalen onder social media platformen is Instagram. Het draait hier volledig om visualisatie van je bedrijf. Met visuele pracht en persoonlijke content realiseer je hier een hoge betrokkenheid onder een groot aantal gebruikers. Daarbij biedt Instagram tegenwoordig steeds meer advertentiemogelijkheden aan bedrijven om goede zaken te kunnen doen met hun doelgroep. Met de juiste aanpak vergroot je via dit platform je naamsbekendheid, behaal je meer verkeer naar je website en verhoog je je omzet. Klinkt goed? Welkom in de wereld van Instagram adverteren! 

DÉ VOORDELEN VAN INSTAGRAM ADVERTEREN

Elk social media platform heeft zo zijn voordelen en kansen. Adverteren op Instagram heeft enorm veel potentie op het gebied van een specifieke doelgroep: jongeren en jongvolwassenen. De grootste doelgroep van Instagram varieert namelijk van 15-30 jaar. Deze leeftijdsgroep is enorm actief op Instagram, en dankzij de naadloze integratie van advertenties met niet-betaalde content zijn gebruikers ontvankelijk voor je advertentiemateriaal (mits goed uitgevoerd uiteraard). Zet je advertenties op het juiste moment in, met een pakkende boodschap? Dan liggen hier serieuze kansen om jouw producten of diensten aan te bieden.

Naast de grote hoeveelheid actieve gebruikers onder jongeren en jongvolwassenen en mogelijkheden om heel gericht je doelgroep te bereiken, biedt Instagram nog iets unieks ten opzichte van andere social media. En het antwoord is 'bekender' dan je denkt. Namelijk… influencer marketing! Hierbij zet je Instagrammers in die geliefd zijn onder je doelgroep én daardoor een enorm bereik hebben. De influencer promoot je product, waarbij de sociale bewijskracht vanuit deze personen sterk bijdraagt aan je verkoopaantallen. Hier betaal je niet voor advertenties, maar betaal je voor het bereik van de influencer, die zijn opgebouwde volgersaantallen benut om zo nu en dan gesponsorde content te vertonen. Twijfelde je over adverteren op Instagram? Dan ligt hier waarschijnlijk toch een kans die je moet pakken!

INSTAGRAM EN HET SEE, THINK, DO, CARE MODEL

Lukraak adverteren op Instagram kan iedereen, maar levert waarschijnlijk weinig op. Voordat je start met adverteren zal eerst je doelgroep in kaart gebracht moeten worden. Je moet weten wat hun interesses zijn en waar ze zich in de klantreis bevinden. Die klantreis, wat houdt dat in? De klantreis is het proces van je potentiële klant. Deze reis begint al voordat diegene überhaupt bekend is met jouw bedrijf en aanbod en loopt helemaal door tot het worden én blijven van een klant.

Dit is zo'n fundamenteel proces, dat wij dit bij THINK altijd als uitgangspunt gebruiken. Daarvoor vatten we de klantreis samen in het SEE, THINK, DO, CARE model. Hierin wordt de klantreis onderverdeeld in vier fasen. En in elke fase moet je een aparte strategie gebruiken om effectief onder de aandacht te komen (én blijven). 

In de See fase zijn wij erop gericht om zoveel mogelijk bereik te creëren. Hierin heeft jouw doelgroep nog geen intentie om iets te kopen. Sterker nog: ze zijn zich er nog niet eens van bewust. Met behulp van een (soepele) introductie van jouw product of dienst maak jij ze hier bewust van. 

In de Think fase heeft jouw doelgroep een intentie en zijn zij zich al aan het oriënteren op verschillende aanbieders. De Do fase zegt het al zelf, dit is de actiegerichte fase waarin ze daadwerkelijk overgaan tot interactie of aanschaf. Maken ze die stap bij jou, dan is dat al reden voor een feestje. 

Maar wat is er nog na deze fase? We hebben toch bereikt wat we willen? Nee, de daaropvolgende Care fase is net zo belangrijk. Hier zijn we erop uit om de mensen die iets gekocht hebben ook daadwerkelijk bij je te houden. Bestaande klanten kunnen namelijk nog veel waardevoller zijn, en zijn ook nog eens goedkoper te bereiken!

SOORTEN ADVERTENTIES

De afgelopen jaren zijn er talloze opties beschikbaar gesteld om effectief te adverteren op Instagram. Zo heb jij als bedrijf alle facetten in huis om jouw doelgroep pakkend aan te spreken. Hieronder de opties die je kunt gebruiken:

  1. Foto’s

  2. Video’s

  3. Carrousels

  4. Stories

En dat ook nog eens op verschillende plekken binnen het platform. Adverteren op Instagram biedt jou daarmee enorm veel kansen. Denk aan adverteren via Stories, het nieuwsoverzicht, de 'verkennen' pagina en Reels. 

Ook adverteren op Instagram?

Adverteren op Instagram past voor veel bedrijven perfect binnen de online marketing strategie. Bij THINK denken wij met jou mee, specificeren wij de doelgroep en bepalen we op basis van je doelstellingen de ideale social media strategie. Benieuwd naar de mogelijkheden en hoe wij jou kunnen helpen aan een sky high performance? Neem contact met ons op via het contactformulier of bel ons voor een ouderwets gesprek!



HULP MET INSTAGRAM ADVERTEREN?

Adverteren op Instagram past voor veel bedrijven perfect binnen de online marketing strategie. Bij THINK denken wij met jou mee, specificeren wij de doelgroep en bepalen we op basis van je doelstellingen de ideale social media strategie. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op met een van onze Instagram Ads specialisten!

Neem contact op met een Instagram Ads specialist