Meten met Google Analytics

Benieuwd hoeveel mensen je whitepaper hebben gedownload? Of wat de kwaliteit is van de bezoekers die je op je website hebt gekregen via een online advertentie? Bekijk de resultaten in Google Analytics. Het website statistieken programma Google Analytics wordt gebruikt om gegevens van je website te verzamelen. De resultaten kunnen zeer gedetailleerd worden weergegeven. Het doel van Analytics is je inzicht te geven in onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaven van je website. Aan de hand van deze informatie kan je site worden geoptimaliseerd. Een alternatief voor Google Analytics is Matomo (voorheen Piwik).

Google Analytics

Website statistieken meten

Je website statistieken kun je meten met Google Analytics. Hiervoor dient een code in je website te worden geplaatst op iedere pagina die je graag wil meten. Think Online kan je helpen bij de implementatie van Analytics op je site. Ook kunnen we dashboards voor je instellen zodat je in één oogopslag de statistieken die jij graag wilt zien te zien krijgt. Ga je liever zelf aan de slag? Vraag ons dan naar onze Google Analytics training! Kun je niet wachten? Download dan nu onze gratis handleiding Google Analytics voor beginners.

De belangrijkste statistieken die je kunt meten met Google Analytics:

  • Aantal gebruikers
  • Aantal paginaweergaven
  • Gemiddelde duur van het bezoek
  • Het weigeringspercentage of bouncepercentage (percentage bezoekers die je site verlaten na het zien van slechts één pagina)

Koppel je andere diensten zoals Google Search Console (voorheen Google Webmastertools) en Google Ads aan Google Analytics, dan krijg je nog meer inzicht in je website.

Wil je ook meer inzicht in je website?

Wil je weten hoeveel mensen je whitepaper downloaden? Of wat de kwaliteit is van de bezoekers die je op je website hebt gekregen via een advertentie? Bekijk dan je website statistieken in Analytics. Think Online helpt je om betere marketing en verkoop beslissingen te nemen op basis van website statistieken. Neem contact op en wij helpen je meer rendement te halen uit je website en marketing activiteiten.

Google Ads mediabudget

Google Ads campagnes en je mediabudget: alles wat je moet weten

Je hebt ijverig campagnes ingericht, een budget ingesteld, relevante…
Google Optimize

Google Optimize: onmisbare optimalisatietool voor online marketeers

Maakt jouw marketingteam al gebruik van Google Optimize? Met…
In 5 stappen naar onderscheidende positionering

In 5 stappen naar een onderscheidende positionering

Heb jij een onderscheidende positionering ontwikkeld voor je…
Contentkalender

Een bruikbare contentkalender opstellen in 3 stappen

Het blijft voor veel organisaties een uitdaging: ervoor zorgen…
Lead magnets

6x lead magnets: van content naar gekwalificeerde leads

Je bent al een tijd lekker bezig met content en dat heeft resultaat.…
Google Data Studio

Google Data Studio: data verzamelen, rapportages maken en die delen met je team

Waarschijnlijk verzamel je via je website en andere online kanalen…