Meten met Google Analytics

Benieuwd hoeveel mensen je whitepaper hebben gedownload? Of wat de kwaliteit is van de bezoekers die je op je website hebt gekregen via een online advertentie? Bekijk de resultaten in Google Analytics. Het website statistieken programma Google Analytics wordt gebruikt om gegevens van je website te verzamelen. De resultaten kunnen zeer gedetailleerd worden weergegeven. Het doel van Analytics is je inzicht te geven in onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaven van je website. Aan de hand van deze informatie kan je site worden geoptimaliseerd. Een alternatief voor Google Analytics is Matomo (voorheen Piwik).

Google Analytics

Website statistieken meten

Je website statistieken kun je meten met Google Analytics. Hiervoor dient een code in je website te worden geplaatst op iedere pagina die je graag wil meten. Think Online kan je helpen bij de implementatie van Analytics op je site. Ook kunnen we dashboards voor je instellen zodat je in één oogopslag de statistieken die jij graag wilt zien te zien krijgt. Ga je liever zelf aan de slag? Vraag ons dan naar onze Google Analytics training! Kun je niet wachten? Download dan nu onze gratis handleiding Google Analytics voor beginners.

De belangrijkste statistieken die je kunt meten met Google Analytics:

  • Aantal gebruikers
  • Aantal paginaweergaven
  • Gemiddelde duur van het bezoek
  • Het weigeringspercentage of bouncepercentage (percentage bezoekers die je site verlaten na het zien van slechts één pagina)

Koppel je andere diensten zoals Google Search Console (voorheen Google Webmastertools) en Google Ads aan Google Analytics, dan krijg je nog meer inzicht in je website.

Wil je ook meer inzicht in je website?

Wil je weten hoeveel mensen je whitepaper downloaden? Of wat de kwaliteit is van de bezoekers die je op je website hebt gekregen via een advertentie? Bekijk dan je website statistieken in Analytics. Think Online helpt je om betere marketing en verkoop beslissingen te nemen op basis van website statistieken. Neem contact op en wij helpen je meer rendement te halen uit je website en marketing activiteiten.

Google Data Studio

Google Data Studio: data verzamelen, rapportages maken en die delen met je team

Waarschijnlijk verzamel je via je website en andere online kanalen…
Marketing tijdens corona

5 tips voor online marketing tijdens de coronacrisis

We bevinden ons in onzekere tijden. De impact van het coronavirus…
Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf optimaliseren: Zo schittert jouw bedrijf in de lokale zoekresultaten!

Veel eigenaren en marketeers zijn dagelijks actief bezig met…
Online recruitment

Online recruitment: van kwantiteit naar kwaliteit

Je hebt een nieuwe vacature live gezet. Het nieuws is gedeeld…
Customer journey studenten

Zo werk je de klantreis uit van toekomstige studenten

Via online kanalen kun je al ver voor de open dagen aanwezig zijn bij scholieren (en hun ouders).
BCE20

4 tips voor content die klaar is voor de toekomst op Branded Content Event 2020

‘Make content great again’, dat was de slogan van het Branded…