Meten met Google Analytics

Benieuwd hoeveel mensen je whitepaper hebben gedownload? Of wat de kwaliteit is van de bezoekers die je op je website hebt gekregen via een online advertentie? Bekijk de resultaten in Google Analytics. Het website statistieken programma Google Analytics wordt gebruikt om gegevens van je website te verzamelen. De resultaten kunnen zeer gedetailleerd worden weergegeven. Het doel van Analytics is je inzicht te geven in onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaven van je website. Aan de hand van deze informatie kan je site worden geoptimaliseerd. Een alternatief voor Google Analytics is Matomo (voorheen Piwik).

Google Analytics

Website statistieken meten

Je website statistieken kun je meten met Google Analytics. Hiervoor dient een code in je website te worden geplaatst op iedere pagina die je graag wil meten. Think Online kan je helpen bij de implementatie van Analytics op je site. Ook kunnen we dashboards voor je instellen zodat je in één oogopslag de statistieken die jij graag wilt zien te zien krijgt. Ga je liever zelf aan de slag? Vraag ons dan naar onze Google Analytics training! Kun je niet wachten? Download dan nu onze gratis handleiding Google Analytics voor beginners.

De belangrijkste statistieken die je kunt meten met Google Analytics:

  • Aantal gebruikers
  • Aantal paginaweergaven
  • Gemiddelde duur van het bezoek
  • Het weigeringspercentage of bouncepercentage (percentage bezoekers die je site verlaten na het zien van slechts één pagina)

Koppel je andere diensten zoals Google Search Console (voorheen Google Webmastertools) en Google Ads aan Google Analytics, dan krijg je nog meer inzicht in je website.

Wil je ook meer inzicht in je website?

Wil je weten hoeveel mensen je whitepaper downloaden? Of wat de kwaliteit is van de bezoekers die je op je website hebt gekregen via een advertentie? Bekijk dan je website statistieken in Analytics. Think Online helpt je om betere marketing en verkoop beslissingen te nemen op basis van website statistieken. Neem contact op en wij helpen je meer rendement te halen uit je website en marketing activiteiten.

E-mailmarketing

E-mailmarketing als onderdeel van je online marketing strategie

Met slimme e-mailcampagnes, bestaande uit relevante en persoonlijke…
Google Ads

Met deze 7 tips haal je meer uit je Google Ads campagne

Geef je maandelijks een flink bedrag uit aan Google Ads maar…
Online Concurrentieanalyse tips en tricks

5 tips & tricks om zelf een online concurrentieanalyse uit te voeren

Om een helder beeld te krijgen van je eigen online positionering…
NIMA MD

Marketing van de toekomst: User Experience en verantwoord ondernemen op NIMA Marketing Day

Terwijl sommige bedrijven nog steeds een website uit het jaar…
Instagram Stories

Instagram Stories: Bereik de juiste klanten en verhoog je sales!

Als je voor je bedrijf Instagram Stories op de juiste manier…
E-mailmarketing

5 tips om het doorklikratio van je e-mailcampagnes te verbeteren

In mijn vorige blog gaf ik je 5 tips om het openingspercentage…