Meten met Google Analytics

Benieuwd hoeveel mensen je whitepaper hebben gedownload? Of wat de kwaliteit is van de bezoekers die je op je website hebt gekregen via een online advertentie? Bekijk de resultaten in Google Analytics. Het website statistieken programma Google Analytics wordt gebruikt om gegevens van je website te verzamelen. De resultaten kunnen zeer gedetailleerd worden weergegeven. Het doel van Analytics is je inzicht te geven in onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaven van je website. Aan de hand van deze informatie kan je site worden geoptimaliseerd. Een alternatief voor Google Analytics is Matomo (voorheen Piwik).

Google Analytics

Website statistieken meten

Je website statistieken kun je meten met Google Analytics. Hiervoor dient een code in je website te worden geplaatst op iedere pagina die je graag wil meten. Think Online kan je helpen bij de implementatie van Analytics op je site. Ook kunnen we dashboards voor je instellen zodat je in één oogopslag de statistieken die jij graag wilt zien te zien krijgt. Ga je liever zelf aan de slag? Vraag ons dan naar onze Google Analytics training! Kun je niet wachten? Download dan nu onze gratis handleiding Google Analytics voor beginners.

De belangrijkste statistieken die je kunt meten met Google Analytics:

  • Aantal gebruikers
  • Aantal paginaweergaven
  • Gemiddelde duur van het bezoek
  • Het weigeringspercentage of bouncepercentage (percentage bezoekers die je site verlaten na het zien van slechts één pagina)

Koppel je andere diensten zoals Google Search Console (voorheen Google Webmastertools) en Google Ads aan Google Analytics, dan krijg je nog meer inzicht in je website.

Wil je ook meer inzicht in je website?

Wil je weten hoeveel mensen je whitepaper downloaden? Of wat de kwaliteit is van de bezoekers die je op je website hebt gekregen via een advertentie? Bekijk dan je website statistieken in Analytics. Think Online helpt je om betere marketing en verkoop beslissingen te nemen op basis van website statistieken. Neem contact op en wij helpen je meer rendement te halen uit je website en marketing activiteiten.

Beïnvloedingstechnieken

“Koop alsjeblieft mijn product!” 3 x betere beïnvloedingstechnieken in online marketing

Hoe overtuig je potentiële klanten dat ze jouw product of dienst…
E-mailmarketing

E-mailmarketing: 5 tips voor hoger openingspercentage

Het gemiddelde openingspercentage voor e-mailcampagnes was vorig…
Hoe werkt instagram

Hoe werkt Instagram en wat kun je er zakelijk mee?

Instagram heeft in Nederland meer dan 4 miljoen gebruikers. Daarvan…

See, Think, Do, Care model (II) en online kanalen

Eerder vertelden we je dat het See, Think, Do, Care-model erg…
Arjan van Dijk Groep

Case: Door onderscheidende positionering meer kwalitatieve leads voor Arjan van Dijk Groep

Wat je als bedrijf bijzonder maakt? Het is niet altijd even makkelijk…
See

See, Think, Do, Care model in de praktijk

Het See, Think, Do, Care-model van Google is een handig model…