Klaar voor een toppositie in Google?

Een hoge positie in de zoekresultaten van Google betekent veel relevante bezoekers. Er zijn echter zoveel websites dat het niet vanzelfsprekend is dat een website goed vindbaar is. Veel websites worden “zoekmachine vriendelijk” opgeleverd. Webbouwers gebruiken de term zoekmachine vriendelijk vaak goedbedoeld als verkoopargument. Er is echter een verschil tussen actieve en passieve zoekmachine optimalisatie. Veel websites zijn passief zoekmachine vriendelijk. Dat wil zeggen dat de website voldoet aan bepaalde richtlijnen en randvoorwaarden. Er worden overigens ook nog steeds websites opgeleverd die zoekmachine onvriendelijk zijn. Ieder zijn vak! Ons vak is online marketing! Lees hieronder verder over actieve zoekmachine marketing.

Richtlijnen van zoekmachines

Om een website hoog in de zoekresultaten te krijgen op relevante zoektermen moet deze voldoen aan een aantal voorwaarden. Er zijn honderden factoren waarmee een zoekmachine bepaald welke websites het meest relevant zijn voor een zoekopdracht.  Zoekmachine Google heeft hier duidelijke richtlijnen voor en toch voldoet ruim 80% van de websites niet aan deze richtlijnen. Grofweg komt het neer op:

  • Technische voorwaarden: als snelheid, opbouw van de broncode, geoptimaliseerde meta data en gebruik van elementen als rich snippets.
  • Inhoudelijke voorwaarden: voldoende en unieke teksten, zoekwoorden dekking, gevarieerde content, interne linkstructuur.
  • Autoriteit: een natuurlijk backlinkprofiel, voldoende links vanaf andere relevante website en activiteiten op sociale media.

SEO audit

De seo specialisten van Think Online weten precies op welke manier een website ingericht moet worden om relevante bezoekers om te zetten in contactaanvragen of verkopen. Door jarenlange ervaring en investeringen in analyse software kunnen wij je website technisch en inhoudelijk analyseren. Daarnaast analyseren we het backlinkprofiel.

Je ontvangt van Think Online een actiepuntenlijst met verbeterpunten om de website te optimaliseren. Verwacht geen wetenschappelijk rapport, We geven je ook geen standaard “SEO scan”, zoals deze online vaak wordt aangeboden. Wij bieden een kort en helder geschreven advies waarin de knelpunten en verbeterpunten zijn uitgewerkt. Dit advies lichten we persoonlijk toe, zodat je precies weet wat je te doen staat. Indien gewenst maken we ook een technische briefing voor je webbouwer.

Stappenplan

  1. Intake gesprek (kan ook telefonisch), hier bespreken we doelstellingen en doelgroep, we willen veel van je bedrijf of organisatie weten!
  2. Zoekwoorden onderzoek, wij zoeken uit welke zoekwoorden het meest gebruikt worden door de doelgroep
  3. Technische en inhoudelijk analyse
  4. Opleveren plan van aanpak met actiepunten lijst
  5. Toelichting telefonisch of op ons kantoor in Breda (max 1 uur).

Een SEO audit laten uitvoeren?

Een SEO audit kost € 750,- . Je ontvangt daarvoor een duidelijke actiepunten lijst en weet wat je te doen staat!

Naast een SEO audit hebben wij ook een Google Adwords audit!